In verband met zwangerschapsverlof t/m 1 juni 2022 is het niet mogelijk om te komen sporten of voedingsafspraken te maken. Wel kun je contact opnemen om informatie in te winnen als je daar behoefte aan hebt.

Commerciële ondernemer of intuïtieve voedingscoach?

Gepubliceerd op 25 oktober 2020 om 15:19

Sinds ik een paar maanden geleden besloot om mijn kleine praktijkje naar een hoger (online) niveau te tillen, is er veel veranderd. Ik besloot om niet door corona beïnvloed te worden en vooral niet bij de pakken neer te gaan zitten, maar in te spelen op de situatie. Een online programma maken was voor mij een oplossing. Sinds die tijd heb ik veel trainingen en cursussen van andere ondernemers gevolgd, want hoewel ik toveren erg leuk vind, kon ik een goed functionerend online programma niet zomaar uit mijn zak toveren. Het was een weg van vallen en opstaan, maar het eerste programma staat en de tweede is onderweg. Alleen is er één dingetje wat me steeds meer tegen gaat staan.

Het verkopen. En dan bedoel ik niet het verkopen van mijn programma zelf, maar het verkoopwereldje. Het spelletje wat iedere online ondernemer tegenwoordig speelt. Lok je klanten met gratis weggevers, verzamel hun emailadres, en doe je aanbod. Tijdens de training deed ik braaf wat er van me verwacht werd, maar ik merk gewoon dat dat hele verkoopspelletje mijn strot uit komt. En zo koppig als ik kan zijn, geloof ik sterk dat er ook een andere manier is om je klanten te bereiken. Want ik hoef helemaal niet de grootste op social media te zijn, of degene te zijn waar iedereen over praat, of de pagina met de meeste volgers te hebben. Wat ik wel wil is gewoon mijn kennis delen met de mensen die daar behoefte aan hebben, en ze helpen hun doelen te bereiken. Daar ben ik ondernemer voor geworden, om mensen daadwerkelijk verder te helpen, en niet om voortdurend met mijn fictieve kraampje op een digitale markt te gaan staan. En ja, ik begrijp echt wel dat de mensen niet vanzelf naar me toe komen. Maar hoe meer advertenties en gesponsorde berichten ik van andere ondernemers voorbij zie komen tijdens het scrollen op facebook, hoe meer het me gaat tegenstaan. Het worden er gewoon teveel en hoe goed je product of dienst ook is; als je net die druppel bent die de emmer doet overlopen en de zoveelste advertentie bent die iemand ziet, is de kans dat je weggeklikt wordt toch aanwezig. Mweh.

Maar één ding is wel zeker: tot ik een goede balans heb gevonden tussen het commerciële werk wat bij het ondernemerschap hoort en het intuïtieve werk waarin mijn hart ligt, blijf ik lekker doen waar ik graag mijn bed voor uit kom. Ik digitaliseer op mijn gemakje mijn 6weekse offline programma, schrijf lekker ebooks en blogs en geef voedingsadviezen aan hen die daar behoefte aan hebben. Alles op zijn tijd!😁

 


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.