In verband met zwangerschapsverlof t/m 1 juni 2022 is het niet mogelijk om te komen sporten of voedingsafspraken te maken. Wel kun je contact opnemen om informatie in te winnen als je daar behoefte aan hebt.

Het voedselzandloper kookboek

In het voedselzandloper kookboek van Kris Verburgh en Pauline Weuring staan leuke, gezonde én makkelijke recepten. De recepten zijn allemaal opgebouwd volgens de theorieën van de voedselzandloper: Meer groente, minder vlees, en minder zetmeelhoudende producten zoals pasta, aardappelen en rijst. Het boek bevat recepten van alle gangen: ontbijt, lunch, diner, dessert, snacks en zelfs gezonde dips. Bovendien worden er ook praktische tips beschreven die direct toepasbaar zijn in je dagelijks leven. De recepten zijn niet moeilijk, je hebt geen waslijst aan ingrediënten nodig en je hoeft bij de meeste recepten ook niet oneindig lang in de keuken te staan. Echt een aanrader voor de moderne gezondheidsfanaat! 

Het Energieke Vrouwen voedingskompas

In dit bekende informatieboek van Marjolein Dubbers wordt ingegaan op een aantal herkenbare onderwerpen, met name herkenbaar voor vrouwen. Dit boek geeft veel inzichten in de voedingscultuur van tegenwoordig. Hierbij zoomt het boek niet alleen in op voeding die jij zou moeten eten, maar het zoomt ook in op die voedingsindustrie van nu - en de schokkende waarheid daarachter. Het boek legt ook veel uit over de werking van het lichaam, diverse factoren die bijdragen aan je energie niveau en het legt uit hoe een aantal belangrijke hormonen in het vrouwelijke lichaam werken. De boodschap is duidelijk en helder geschreven, en de nodige eye openers zijn present. Als extraatje kun je in dit boek ook nog enkele gezonde recepten vinden. Let op: dit boek is geen kookboek, maar een informatief boek. Een aanrader voor de lezer die het heft graag in eigen handen neemt.

 

 

Ook een goed, informatief boek gelezen? Laat het me weten!