In verband met zwangerschapsverlof t/m 1 juni 2022 is het niet mogelijk om te komen sporten of voedingsafspraken te maken. Wel kun je contact opnemen om informatie in te winnen als je daar behoefte aan hebt.

Sport & fitness

Sport is ook een onderdeel van Gezondheidspraktijk Gabriela. Ik ben alleen geen reguliere sportschool!

Twee of drie keer per week intensief sporten heeft een gunstig effect op lichaam en geest. Stress vermindert, lichaamsfuncties verbeteren, je wordt mentaal en fysiek sterker, minder vatbaar voor botbreuken en bovendien vergemakkelijkt het het afvallen. Na een intensieve workout heeft het lichaam namelijk een hogere stofwisseling om het lichaam te herstellen, waardoor je in de zogenaamde afterburn meer energie verbruikt zonder daadwerkelijk iets te doen. En dat is fijn!

Wanneer je nooit echt aan krachttraining hebt gedaan of als het al lang geleden is dat je iets hebt gedaan, zul je na de eerste keer spierpijn voelen. Dit is misschien vervelend, maar niet erg. Zoals ze in het Engels zeggen: pain is gain. Als je de dagen daarna goed op je voeding let en je lichaam voorziet van de nodige eiwitten en extra koolhydraten voor energie, ben je vrij snel weer hersteld. Resultaat: een stuk sterker en fitter lijf. Zeker als je vaker komt sporten! Lees hieronder meer over de HIIT (high intensity interval trainingen) van de praktijk.

Personal Training

Je kunt in de praktijk individueel komen sporten onder begeleiding. Je kunt losse afspraken plannen voor een bedrag per keer, of een pakket kiezen waarbij je meerdere trainingen krijgt voor een voordeliger bedrag. Het fijne van individueel sporten is dat je 100% de aandacht krijgt, en er staat niemand te kijken hoe jij traint. Ook hoef je niet in grote machines te stappen om jezelf te trainen: we werken alleen met functional fitness, dus kleine materialen en diverse oefeningen. Erg fijn als je van rust houdt en gericht aan een bepaald doel werkt. Bovendien werk je door middel van functional fitness letterlijk aan het beter functioneren van je lichaam in je dagelijks leven, omdat je bewegingen uitvoert die jouw lijf sterker maken. En deze bewegingen voer je regelmatig uit, denk bijvoorbeeld aan een kind van de grond tillen zonder door je rug te gaan, traplopen of een sprintje trekken naar de trein. In een Leg Extension machine stappen doe je iets minder snel in het alledaagse leven. We wisselen spierversterkende oefeningen af met conditionele oefeningen, wat ervoor zorgt dat jouw hart-longsysteem meer intensieve en explosieve bewegingen aankan, dat dagelijkse bewegingen minder moeite kosten en dat je meer energie krijgt. Je conditie wordt immers beter. Bovendien is deze manier van trainen in combinatie met gezond eten dé manier om veilig en gezond af te vallen. Kom het eens uitproberen, dan zul je zien dat iedereen (ook als je ouder bent dan 50) kan sporten.

Vraag hier een proefles aan.